Film składa się z trzech części, powstałych na podstawie opowiadań Edgara Allana Poe: "Metzengerstein" Rogera Vadima, "William Wilson" Louisa Malle'a i "Nie zakładaj się z diabłem" Federico Felliniego. W pierwszym opowiadaniu hrabianka Fryderyka, skłonna do folgowania swym żądzom, chce uwieść kuzyna Wilhelma. Bohater drugiej części
kilka historii, szybko opowiedziane sytuacje, zero nudy, po zakończeniu żałuje się, że nie ma jeszcze kolejnych nowel
Wczoraj przypadkiem trafiłam na ten film w "Cinemax". Na szczęście dopiero się zaczynał. i choć
pierwsza część zapowiadała się na romansidło to przykuł mnie klimat tego filmu. Piękne opowieści
o ludzkiej naturze , poezja na ekranie.
I chyba za trzecim razem się dopiero udaje oddać mroczne klimaty powieści Poe. Obraz Felliniego to intrygujacy, eksperymentujący kolarz ośmieszajacy środowisko "ludzi sztuki" oraz wizja śmierci. Film Vadima i Malle'a to wierne przeniesienie slowa pisanego na jezyk filmu - ich filmy są jak "klasyki techniczne" w...
Epizod Felliniego najlepszy z całej trójki, jako jedyny oddaje specyficzną atmosferę prozy Poego, choć paradoksalnie najodleglejszy jest literackiemu pierwowzorowi. Vadim i Malle, choć nie eksperymentowali z treścią, w swoich epizodach dostrzegli sposobność dofinansowania następnego filmu (Malle), lub typowej dla...