bodaj żaden reżyser z takim przekonaniem nie krzewił dobra.
Jego kino to kino humanizmu.
Przy tym Capra nigdy nie uprawiał kina naiwnego.
Bezkompromisowo pokazywał wszelkie wady demokracji amerykańskiej.
Oskarżał swoje państwo o manipulacje obywatelami.
Nie bał się pokazywać biedoty, dyskryminacji rasowej,...
Jakie są Wasze ulubione filmy Franka Capry ?
1. To wspaniałe życie (It's a Wonderful Life).
2. Arszenik i stare koronki (Arsenic and Old Lace).
3. Ich noce (It Happened One Night).
4. Pan Smith jedzie do Waszyngtonu (Mr. Smith Goes to Washington).
5. Cieszmy się życiem (You Can't Take It with You).
za udział w projekcie dokumentalnego „Why We Fight”, który w 7. odcinkach prezentuje amerykańskiemu społeczeństwu zupełnie zafałszowany obraz II wojny światowej, odpowiadający sowieckiej wersji wydarzeń.
F. Capra jest jednoosobowym autorem odcinka zatytułowanego „ The Battle of Russia”, w którym zupełnie pomija np....
Wielki człowiek i wielki poziom wszystkich jego filmów. Jego komedie są nad wyraz urocze, bez groteskowości, ze świetnymi aktorami. Tym bardziej do jego obrazów pasuje J.Stewart. Zaskakuje nieco więc Arszenik i stare koronki. Dla mnie to film wszechczasów, a na pewno najlepsza czarna komedia z możliwych. Liczy się też...
więcejNatomiast, na chwile obecną - wiem- z Caprą współpracowali jedni z najlepszych twórców muzyki w historii kina, tzn. Tiomkin i Steiner. Rio Bravo, W samo południe - super klasyka. Może przesadzam z ta fascynacja muzyka filmową, no ale tak czasem jest u facetów którym słoń nadepnął na ucho. Wiem kiedy graja i wiem...
"-Dlaczego ja, tato? Dlaczego ja mam przejąć firmę, a nie Harry?
-Ty się urodziłeś starszy, George."
Trzy najlepsze filmy: To wspaniałe życie, Pan Smith jedzie do Waszyngtonu, Zagubiony horyzont
Także trzeba zobaczyć: Ich noce, Obywatel John Doe, Arszenik i stare koronki
Na początek: To wspaniałe życie, Ich noce
Nie zaczynać od: Zagubiony horyzont
Lepiej sobie odpuścić: Z tego co widziałem wszystko warte...